درخشش طرح محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در جشنواره ملی پژوهش های مسئله محور کاربردی

 | تاریخ ارسال: 1400/12/3 | 

طرح پژوهشی استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشجوی این دانشگاه به عنوان طرح برگزیده جشنواره ملی پژوهش های مسئله محور و کاربردی انتخاب شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، طرح دکتر مسعود شفیعی استاد تمام دانشکده برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر و وحید صفری دهنوی دانشجوی دکتری دانشکده برق این دانشگاه با عنوان «پایش پیوسته وضعیت موتورها با استفاده از تئوری موجک و تحلیل فرکانسی جریان» در زمره طرح های پژوهشی برگزیده اولین جشنواره ملی پژوهش های مسئله محور و کاربردی قرار گرفت.
این طرح پژوهشی از بین بیش از ۵۰ طرح غربال شده حوزه برق و کامپیوتر در این جشنواره انتخاب شد.
این طرح، کاملا مرتبط با صنعت بوده و یکی از نیازهای اساسی صنعت از جمله صنعت فولاد و نفت را برآورده می کند.
این طرح، یک طرح نوآورانه در زمینه جمع‌آوری داده‌های مهم صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و فولاد و تشخیص و پیش بینی عیوب ماشین‌های دوار هست که باعث خودکفایی ایران در این حوزه خواهد شد. به خصوص در دوره کنونی که تهیه و واردات تجهیزات پایش وضعیت موتورها به سختی از خارج از کشور انجام می شود.
جشنواره حمایت از پژوهش های کاربردی و مسئله محور پارک فناوری پردیس در راستای نیل به هدف ارتباط دهی چالش ها و مسئله های زیست بوم نوآوری کشور و تحقیقات دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی و به منظور بهره گیری از توان و ظرفیت بالقوه دانشگاه ها و تشویق متقاضیان به انجام تحقیقات و پروژه های کاربردی مورد نیاز شرکت های دانش بنیان، خالق و واحدهای فناور برگزار شد.
این جشنواره با محوریت پارک پردیس تهران و حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی، معاونت علمی ریاست جمهوری و پژوهشگاه نیرو برگزار شد.
در این جشنواره، طرح های پژوهشی و تجاری سازی شده از دانشگاه های سراسر کشور به رقابت پرداختند.
تصویر لوح را در ادامه ملاحظه نمائید: ...