پیام رئیس گروه

 | تاریخ ارسال: 1398/9/11 | 
پیام رئیس
یکی از مباحث بسیار مهم علمی، فنی و اقتصادی که نزدیک به یک صد سال است توجه دانشمندان و محققان را بخود جلب نموده و مطالعات بسیار زیادی بر روی آن انجام گرفته و می گیرد موضوع خوردگی (CORROSION)  می باشد. توجه به پدیده ی خوردگی و بررسی مشکلات و ارزیابی خسارت ناشی از آن دارای ابعاد مختلف از جمله ملاحظات اقتصادی و ایمنی می باشد.
 رشته خوردگی و حفاظت از مواد از جمله رشته های تحصیلی کاربردی می باشد که تقریبا در تمام صنایع مختلف کشور امکان جذب نیروی متخصص آن وجود داشته و از طرفی امکان فعالیت مستقل فارغ التحصیلان این رشته به صورت تاسیس شرکتهای مشاوره ای و خدمات خوردگی فراهم می باشد. این رشته از جذابیت خاصی در مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر در سطح بین المللی برخوردار بوده و در دانشگاه صنعتی امیرکبیر- پردیس بندرعباس بصورت بین رشته ای و متشکل از دانشکده‌های مهندسی پلیمر و رنگ، مواد و متالورژی و دریا ارائه می گردد.  این رشته توانسته با بهره گیری از اساتید توانمند و آزمایشگاه‌هائی مجهز به تجهیزات با کیفیت و تخصصی، شرایط آموزش و پژوهش را به نحو شایسته‌ای برای دانشجویان فراهم سازد.
تعهد بنده و همکارانم تربیت متخصصینی است که بتوانند با استفاده از علوم روز دنیا مرتبط با مفاهیم خوردگی و روش‌های کنترل، خوردگی و تخریبهای ناشی از آن را به حداقل برسانند. اهمیت سازه‌های مجاور دریا و توسعه روز افزون صنایع مادر در نواحی مجاور دریا باعث شده است تا دانشگاه موقعیت این رشته تحصیلی را در بندرعباس قرار دهد تا امکان ارتباط موثرتر با صنایع مستقر در کنار دریا به عنوان یک محیط با شرایط خورندگی شدید فراهم گردد. با توجه به وسعت پژوهش‌های حوزه خوردگی، ارتباطات این رشته با سایر دانشکده‌های دانشگاه نیز فراهم می باشد.
دکتر آرمان زارع بیدکی