دوره کارشناسی ارشد مهندسی مواد و متالورژی

 | تاریخ ارسال: 1398/11/13 | 

دوره‌ی کارشناسی ارشد مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای ۲ سال و در ۴ ترم برنامه‌ریزی شده است. این دوره دو بخش آموزش و پژوهش دارد و در مجموع شامل ۳۲ واحد درسی است. دانشکده مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای دوره‌ی کارشناسی ارشد مهندسی مواد در چهار گرایش استخراج فلزات، شناسایی و انتخاب مواد فلزی، جوشکاری و خوردگی دانشجو می‌پذیرد.


برنامه دوره کارشناسی ارشد مهندسی مواد

برنامه ترم بندی کارشناسی ارشد ورودی ۱۴۰۲

رویه‌ها و مقررات کارشناسی ارشد

اخبار و اطلاعیه‌های کارشناسی ارشد

 

برنامه درس‌ها و آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکترا


 

کارشناسی ارشد مهندسی مواد ـ استخراج فلزات

هدف از این دوره تربیت مهندسان حرفه‌ای است که در زمینه استخراج فلزات و پژوهش در این زمینه شایستگی‌های لازم را داشته باشند، و بتوانند در صنایع تولیدات فلزات به بررسی مسأله‌های مهندسی و حل آنها بپردازند. با توجه به اهمیت و گسترش صنایع تولید فلزات در کشور اعم از تولید فولاد، مس، سرب، روی، آلومینیم و نیز فروآلیاژها، دوره کارشناسی ارشد مهندسی استخراج فلزات در این زمینه بر اساس اصول هیدرومتالورژی، پیرومتالورژی و الکترومتالورژی فرایندهای تولید فلزات بنا شده است.
 

کارشناسی ارشد مهندسی مواد ـ شناسایی و انتخاب مواد

شناسایی و انتخاب مواد مهندسی مجموعه‌‏ای از دروس نظری، آزمایشگاهی و پروژه‌‏های پژوهشی است که برای طراحی و انتخاب مواد مهندسی، روش‌های ساخت قطعات، شناسایی و آنالیز ساختار مواد و آنالیز خرابی‌ها و پیش‌بینی عمر قطعات برنامه‌ریزی شده است. هدف از این دوره پرورش نیروی انسانی موردنیاز برای سازمان‌های آکادمیک و پژوهشی، صنایع بزرگ و صنایع کوچک است که در پی طراحی، ساخت، و تحقیق و توسعه در زمینه مواد مهندسی هستند. 

کارشناسی ارشد مهندسی مواد ـ خوردگی

مهندسی خوردگی عبارت است از «استفاده از علم و تکنولوژی برای جلوگیری یا کنترل زیان­های ناشی از خوردگی». هدف از برگزاری این دوره تحصیلی، پرورش مهندسانی است که با استفاده از روش­‌هایی از قبیل انتخاب یا طراحی مواد مقاوم­تر در برابر خوردگی، طراحی مهندسی، استفاده از ممانعت‌کننده‌­های خوردگی، اعمال حفاظت کاتدی/آندی، و نیز به‌کارگیری پوشش‌­های مناسب، بتوانند میزان خوردگی مواد و سازه­‌های فلزی را تا کمتر از حد مجاز کنترل کنند. 

 کارشناسی ارشد مهندسی مواد ـ جوشکاری

دوره کارشناسی ارشد جوشکاری مجموعه‌‏ای از دروس نظری، آزمایشگاهی پیشرفته و پروژه‌‏های تحقیقاتی در زمینه اتصالات مواد و محصولات مهندسی است. هدف این دوره تربیت مهندسان حرفه‌ای با شایستگی لازم در زمینه اتصالات مواد و محصولات مهندسی است. دانش‌آموختگان این دوره، دانش و مهارت لازم برای تهیه و تدوین دانش فنی، درک و تجزیه و تحلیل مسایل مربوط به اتصالات مواد، طراحی و تولید اتصالات بر مبنای استانداردهای تخصصی و آموزش و پژوهش برای نیازهای صنایع ملی و جهانی و مؤسسات تحقیقاتی را خواهند داشت.




CAPTCHA